Skip directly to content

Σε φορμα χωρις γυμναστηριο

Πηγή: https://www.getold.com/4-ways-to-be-more-active-that-dont-involve-a-gym-...

Έχει τύχει σε όλους, να πληρώσουμε ετήσια συνδρομή στο γυμναστήριο και ολόκληρη τη χρονιά να μην περάσουμε ούτε απ’ έξω... Τις περισσότερες φορές, αυτό που μας εμποδίζει να ασκηθούμε είναι η έλλειψη κινήτρου και θέλησης και οι άπειρες δικαιολογίες που μπορούμε να ...εφεύρουμε για να κάνουμε οτιδήποτε άλλο από το να ασκηθούμε. «Σήμερα έχει πολύ ζέστη/ πολύ κρύο», «Είμαι πολύ κουρασμένος για να πάω γυμναστήριο», είναι κάποιες από τις πιο συνηθισμένες προφάσεις που βρίσκουμε για να αποφύγουμε την άσκηση.

Κι όμως! Δεν είναι απαραίτητο να έχεις συνδρομή στο γυμναστήριο για να διατηρηθείς σε φόρμα. Λίγη θέληση και κάποιες έξυπνες ιδέες μπορούν να σε βοηθήσουν να κάνεις την αλλαγή και να εντάξεις τη άσκηση στην καθημερινότητά σου χωρίς καλά καλά να το καταλάβεις! Τα οφέλη θα είναι πολλά και δεν περιορίζονται στην υγεία σου- η άσκηση θα κάνει θαύματα και στη διάθεσή σου.

Σύμφωνα με τον φυσιοθεραπευτή David Reavy από το Σικάγο, το κλειδί είναι να ενεργοποιείς τους μύες σου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και να τους διατηρείς ενεργούς ακόμη κι όταν κάνεις τις καθημερινές σου εργασίες ή ακόμη κι όταν κάθεσαι ακίνητος!

Σύμφωνα με τον Reavy, αυτό μπορεί να συμβεί αν χρησιμοποιείς τους κοιλιακούς σου και τον πλατύ ραχιαίο μυ -που είναι ένας από τους μεγαλύτερους μύες του σώματός σου- ακόμη κι όταν κάθεσαι ακίνητος. Το μυστικό είναι να μην καμπουριάζεις όταν κάθεσαι, καθώς μόνο τότε ενεργοποιούνται οι συγκεκριμένοι μύες. Φαντάσου πως μόνο και μόνο αποφεύγοντας το καμπούριασμα όσην ώρα βρίσκεσαι στο γραφείο σου, μπορείς να πετύχεις ενεργοποίηση των κοιλιακών σου μυών, για τουλάχιστον οκτώ ώρες κάθε μέρα! «Ναι, μια συνεδρία κοιλιακών μπορεί να βοηθήσει, οι κοιλιακοί σου όμως θα πρέπει να δουλεύουν συνέχεια», εξηγεί ο Reavy.

Ο ίδιος δίνει μερικές ακόμη σύντομες συμβουλές για να διατηρείσαι σε φόρμα, χωρίς να χρειαστεί καν να περάσεις το κατώφλι του γυμναστηρίου.

  • Συμβουλεύσου τον γιατρό σου πριν ξεκινήσεις οποιαδήποτε άσκηση.
  • Περπάτα έχοντας ένα στόχο. Το περπάτημα είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να ενεργοποιήσεις τους μεγάλους μύες του σώματός σου. «Δοκίμασε να περπατήσεις εκτείνοντας τον γοφό σου και σπρώχνοντας το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σου μπροστά και μακριά- θα διαπιστώσεις ότι οι οπίσθιοι μύες σου λειτουργούν. Ενεργοποιώντας τους μεγάλους μύες του σώματος, τους γλουτιαίους, τους κοιλιακούς και τον πλατύ ραχιαίο, και περισσότερες θερμίδες θα κάψεις και λιγότερο θα κουραστείς», εξηγεί ο Reavy.
  • Ασκήσου χρησιμοποιώντας το βάρος του σώματός σου. Δε χρειάζεται να έχεις βαράκια για να γυμνάσεις μεμονωμένες ομάδες μυών. Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να γυμναστείς χρησιμοποιώντας το σώμα σου: planks (σανίδα), push-ups, βαθιά καθίσματα και προβολές. «Χρησιμοποιώντας το βάρος του σώματός σου μπορείς να έχεις εκπληκτικά αποτελέσματα», σημειώνει ο Reavy.
  • Η τεχνολογία είναι σύμμαχός σου. Στο διαδίκτυο θα βρεις αναρίθμητες εφαρμογές για άσκηση και καλύτερη φυσική κατάσταση – άλλες από αυτές είναι δωρεάν και άλλες επί πληρωμή. Είναι τόσες πολλές, που σίγουρα θα βρεις αυτό που ψάχνεις: π.χ. το κίνητρο για άσκηση που μπορεί να σου λείπει, νέες ιδέες για άσκηση κ.ο.κ. Θα βρεις επίσης ξεχωριστές εφαρμογές, για δραστηριότητες όπως η γιόγκα, η ποδηλασία κ.ά.  Την ίδια ώρα, υπάρχει πάντα ο ανεξάντλητος «θησαυρός» του YouTube. Εκεί μπορεί να βρεις τα πάντα!
  • Μην ξεχνάς το ζέσταμα, όποια άσκηση και αν επιλέξεις – είτε πρόκειται για άσκηση που θα κάνεις παρακολουθώντας κάποιο βίντεο στο YouTube, είτε για ασκήσεις που σου υποδείξει κάποιο app. «Ξεκίνα με ένα δυναμικό ζέσταμα για να ζεσταθούν όλοι οι μύες σου και μετά επίλεξε τους μύες και τις περιοχές που θέλεις να ενδυναμώσεις», λέει ο Reavy.
  • Επίλεξε δραστηριότητες που σου επιτρέπουν να είσαι δραστήριος κάθε ώρα και παντού. Έτσι, δεν θα έχεις πια καμία δικαιολογία για να παραλείψεις την άσκηση...

PP-PFE-GRC-0501-FEB20