Skip directly to content

Νιωστε ευγνωμων για αυτα που εχετε! Θα βελτιωθει ακομη και η διατροφη σας!

Give Gratitude a Try

Πηγή: https://www.getold.com/want-to-eat-healthier-give-gratitude-a-try

Αφιερώστε λίγα λεπτά στον εαυτό σας καθημερινά για να σκεφθείτε τα καλά που έχετε στη ζωή σας και να αισθανθείτε ευγνωμοσύνη. Τα οφέλη που θα αποκομίσετε, τόσο στη συναισθηματική σας υγεία, όσο και στη σωματική σας ευεξία, θα είναι ανεκτίμητα. Μελέτες έχουν δείξει ότι με τον τρόπο αυτό μπορείτε να αποφύγετε τις συναισθηματικές παγίδες που σας οδηγούν με τη σειρά τους στην κατανάλωση ανθυγιεινών και παχυντικών φαγητών. Και γιατί όχι; Να κερδίσετε το στοίχημα της υγιεινής διατροφής.

Όπως τονίζει η Katie Chapmon, διαιτολόγος από το Λος Άντζελες, το αίσθημα ευγνωμοσύνης απέναντι στη ζωή «μπορεί να συμβάλει στη μείωση του στρες και των αρνητικών συναισθημάτων, όπως η κατάθλιψη, το άγχος, η ενοχή», γεγονός που μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες να αναζητήσουμε «παρηγοριά» από τα αρνητικά μας συναισθήματα, καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε θερμίδες, ζάχαρη και αλάτι. Η Chapmon έχει εντοπίσει μια θετική συσχέτιση μεταξύ του αισθήματος ευγνωμοσύνης και της προσκόλλησης σε ένα πιο υγιεινό μοντέλο διατροφής και στους δικούς της πελάτες- κάθε ηλικίας.

Σε μελέτη1, που πραγματοποίησαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, Riverside, διαπίστωσαν ότι οι μαθητές γυμνασίου που κάθε εβδομάδα κατέγραφαν τα πράγματα για τα οποία είναι ευγνώμονες στη ζωή τους, ανέφεραν συν τω χρόνω πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές, σε σχέση με συνομηλίκους τους που κατέγραφαν απλώς τις καθημερινές τους δραστηριότητες.

«Η ευγνωμοσύνη μας επιτρέπει να συνδεθούμε με τον εσωτερικό μας εαυτό σε ένα βαθύτερο επίπεδο. Χάρη σε αυτή τη σύνδεση, μπορούμε να ερμηνεύσουμε πιο σωστά τα συναισθήματα πείνας και κορεσμού. Αρχίζουμε επομένως να τρώμε πιο αργά και συνειδητοποιημένα, αφιερώνοντας χρόνο στο φαγητό μας και απολαμβάνοντας την κάθε μπουκιά. Έτσι, έχουμε πολύ λίγες πιθανότητες να φάμε χωρίς να πεινάμε, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει φαγητό τριγύρω, ή να συνεχίσουμε να τρώμε πέρα από το σημείο του κορεσμού», εξηγεί η Chapmon.

Πολλαπλά οφέλη

Τα οφέλη του να αισθάνεται κανείς ευγνώμων δεν περιορίζονται στη διατροφή. Ολοένα και περισσότερες μελέτες διακεκριμένων ερευνητών επιβεβαιώνουν τα οφέλη του να εκτιμά κανείς αυτά που έχει στη ζωή του, με πρώτο τον ψυχολόγο Robert Emmons. «Το να αισθάνεσαι ευγνωμοσύνη για αυτά που έχεις είναι το απόλυτο ‘καύσιμο’ για να βελτιώσεις την απόδοσή σου, ενώ φέρνει θετικές εκβάσεις σε κάθε τομέα της ζωής που έχουμε εξετάσει μέχρι σήμερα», σημειώνει ο Emmons, μιλώντας στον ιστότοπο GetOld της Pfizer.

Με πρώτη και καλύτερη την υγεία: Οι άνθρωποι που αισθάνονται ευγνώμονες γι’ αυτά που έχουν, έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα και χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, ανέφερε ο Emmons στο περιοδικό Greater Good Magazine2 που εκδίδει το Greater Good Science Center (GGSC) του Πανεπιστημίου Berkeley στην Καλιφόρνια. Επίσης ταλαιπωρούνται λιγότερο από πόνους και άλλες ενοχλήσεις. Έχουν την τάση να ασκούνται περισσότερο, κοιμούνται καλύτερα, δηλώνουν πιο αισιόδοξοι και ευτυχισμένοι, και αναφέρουν ότι αισθάνονται λιγότερη μοναξιά και απομόνωση.

Κάντε την αρχή σήμερα κιόλας

Το να ξεκινήσουμε να νιώθουμε ευγνώμονες δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Η Chapmon προτείνει στους αρχάριους να αρχίσουν σημειώνοντας τα τρία πράγματα για τα οποία αισθάνονται ευγνώμονες στην αρχή ή στο τέλος κάθε ημέρας. Μπορεί να πρόκειται για κάτι μικρό, όπως η βαθιά εισπνοή, το τέντωμα των χεριών και των ποδιών τους όταν ξυπνούν το πρωί ή μια ζεστή κουβέντα με τον γείτονα ή το εγγόνι τους.

Για μερικούς ανθρώπους, η προσευχή είναι ένας ακόμη τρόπος έκφρασης της ευγνωμοσύνης τους για εκείνα που έχουν. Άλλοι απολαμβάνουν το τελετουργικό της διατήρησης ενός ημερολογίου. «Το πώς θα επιλέξετε να εκφραστείτε είναι αυστηρά προσωπικό», λέει η Chapmon. «Και μπορεί στην αρχή όλη αυτή η διαδικασία να σας φανεί κάπως περίεργη και άβολη, προτείνω όμως να τη διατηρήσετε για τουλάχιστον δύο μήνες. Βάζοντας την έννοια της ευγνωμοσύνης στην καθημερινότητά σας και αναγνωρίζοντας τις ξεχωριστές στιγμές κάθε ημέρας, θα αρχίσετε να δίνετε μεγαλύτερη σημασία στο πώς ‘τρέφετε’ τον εαυτό σας σε κάθε επίπεδο, από το φαγητό που καταναλώνετε μέχρι την ευγένεια με την οποία αντιμετωπίζετε τον εαυτό σας και τους άλλους».  

Αρχίστε να παρατηρείτε πώς αισθάνεστε μετά από κάθε γεύμα. Με την πάροδο του χρόνου, θα συνειδητοποιήσετε πόσο διαφορετικά αισθάνεστε όταν καταναλώνετε ένα ισορροπημένο γεύμα, πλούσιο σε φυσικά, μη επεξεργασμένα τρόφιμα, σε αντίθεση με ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρές τηγανητές πατάτες και μπέργκερ, καταλήγει η Chapmon.

  1. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022103117308569
  2. https://greatergood.berkeley.edu/article/item/why_gratitude_is_good

PP-PFE-GRC-0492-JAN20